CHIU, MELISSA. Chinese Contemporary Art – 7 Things You Should Know. Kitajska: AW Asia, 2008

2. CHINESE CONTEMPORARY ART IS MORE DIVERSE THAN YOU MIGHT THINK (str. 35 – 44)

Najprepoznavnjša umetniška stila iz kitajske sodobne umetnosti na Zahodu ostajata politični pop in cinični realizem. Vodilna predstavnika političnega popa sta Yu Youhan ((izg. ü jouhan)) in Wang Guangyi, med pomembnješe umetnike spadajo še predstavniki ciničnega realizma, in sicer Liu Wei ((izg. ljou wej)), Zhang Xiaogang ((izg. džang šjaogang)) in Zeng Fanzhi ((izg. dzeng fandž∂)). Poleg njih so zelo prepoznavni tudi slikarji, ki ne pripadajajo nebenemu od omenjenih gibanj. To so: Chen Danqing ((izg. č∂n dančing)), Liu Xiaodong ((izg. ljou šjaodung)), Yang Shaobin ((izg. jang šaobin)) in Yu Hong ((izg. ü hong)). Tudi oni so postali ljubljenci trga, njihova dela na dražbah dosegajo rekordne vrednosti, hkrati pa so postali tudi prave zvezde v domovini.

Vendar ta svetovno znana elita ni edina vplivna sila med generacijo umetnikov, ki izhajajo iz srede 90. let 20. stoletja. Mlajši umetniki kot so Wang Qingsong ((izg. vang čingsung)), Yan Lei ((izg. jan lej)), Song Tao ((izg. sung tao)), Xu Zhen ((izg. šu dž∂n)) in Qiu Anxiong ((izg. čjou anšjong)) niso tako obremenjeni z dogodki iz preteklosti, kot njihovi neposredni predhodniki. Kulturne revolucije ali osebne analize, ki sta vodilni temi političnega popa in ciničnega realizma, mlajši umetniki niso doživeli. Prav tako jih ne zanima samo slika kot osnovni medij izražanja. Danes sta najpomembnejši obliki umetniškega izraza na Kitajskem performans in instalacija. Vedno bolj je pomembna tudi fotografija in drugi mediji. Cui Xiuwen ((izg. cuj šjouwen)) je vzbudil pozornost z video posnetki, ki jih je naredil s pomočjo skrite kamere na ženskem stranišču v enem od pekinških nočnih klubov. Cao Fei ((izg. cao fej)) ustvarja v Second Lifeu – virtualni realnosti, kjer uporabniki ustvarjajo svoje virtualne podobe oziroma avatarje, ki prihajajo v neko interakcijo z ostalimi avatarji. Ti eksperimenti še vedno spadajo na polje umetnosti. Avatar in prostor umetnice Cao Fei v Second Lifeu je mogoče zakupiti za dve leti.

Wang Jinsong, City Wall (detajl), barvna fotografija, 127 x 91 cm, 2002

Trenutno je umetnost, ki nastaja na kitajskem tako raznolika, da je veliko težje določiti glavne trende, kot je bilo to še 20 let nazaj, ko je bilo na Kitajskem manj umetnikov in je bil umetniški svet večinoma skoncentriran na Peking. Danes je kitajskih mest, ki igrajo pomembne vloge v umetnosti več. Mednje spadajo tudi Shanghai ((izg. šanghaj)), Guangzhou ((izg. guangdžou)), Chengdu ((izg. č∂ngdu)) in Nanjing ((izg. nanđing)). Vsa ta mesta sedaj gostijo mednarodne bienale ali trienale. Zagotovo pa lahko trdimo, da sodobni umetniki gledajo bolj proti prihodnosti, kot pa v preteklost, pomembnejša jim je realnost tega trenutka in njegove priložnosti, kot pa zgodovina in njene lekcije.

POVEZANE OBJAVE:

Wang Guangyi: Če boste moja dela 20 let kazali ljudem, vam jih podarim
Prvo veliko umetniško gibanje 21. stoletja (uvod)
Sodobna umetnost se je na Kitajskem začela pred desetletji (1. del)
prebrali ste: Kitajska sodobna umetnost je zelo raznolika (2. del)
Promocija kitajske umetnosti (3. del)
Cenzura (je) im(el)a močan vpliv na kitajske umetnike (4. del)
Diaspora kitajskih umetnikov se vrača domov (5. del)
Kitajska ima vse več muzejev za sodobno umetnost (6. del)
Svet zbira sodobno kitajsko umetnost (7. del)
Prvo veliko umetniško gibanje 21. stoletja (zaključek)