Plakati so ena zelo zanimiva reč. V nas lahko zbudijo razna čustva. Plakati, ki v tem času krasijo naše poti, nas nagovarjajo predvsem k nakupovanju. Med njimi se sicer najdejo tudi taki, ki propagirajo kakšno kulturno prireditev, ali samo priporočajo obisk kinodvorane, kjer se vrti nov, odličen, oh-in-sploh, super holivudski film.

Ob plakatih se lahko tudi nasmejemo. Ko opazujemo stare plakate, se lahko nasmejemo prisrčnemu načinu, ki so ga včasih uporabljali oglaševalci. Konec koncev lahko preko njih spoznavamo kulturo davnih časov.

Namen plakatov je bil in ostaja propaganda oz. reklamiranje, prepričevanje ljudi, da je nekaj tako zelo dobro, da si zasluži njihov denar.

Na namig moje sestre sem se tudi sama odpravila v Tivoli, kjer se nahaja Mednarodni grafični likovni center mglc, in si ogledala razstavo jugoslovanskih plakatov iz obdobja med svetovnima vojnama. Sledi poročilo z ogleda 🙂

Plakati v Ljubljani med obema svetovnima vojnama (4.3.-13.4.2008)

mglc

Pred slikami pripisujem še uradno besedilo ob razstavi, ki ga najdete v mglc-jevem napovedniku za leto 2008:

Ena od posledic uporabe tiska v petnajstem stoletju v Evropi je nastanek plakata, vsespolšno uporabnega sredstva za oglaševanje, prepričevanje, opozarjanje in informiranje, ki že stoletja