CHIU, MELISSA. Chinese Contemporary Art – 7 Things You Should Know. Kitajska: AW Asia, 2008
3. MUSEUMS AND GALLERIES HAVE PROMOTED CHINESE CONTEMPORARY ART SINCE THE 1990s (str. 45 – 52)
Glavno vlogo promocije kitajske sodobne umetnosti v tujini so prevzeli muzeji. Prvi val razstav se je začel leta 1993. Gre za razstave v Hong Kongu, Sydneyju in Berlinu. Kasnejše razstave, ki so imele večji pomen za prepoznavanje kitajske umetnosti na Zahodu, so bile še v Bredi na Nizozemskem, v New Yorku, San Franciscu in Chicagu.
Kljub razstavam in vse večjemu interesu za kitajsko umetnost na Zahodu, pa še vedno ni bilo nobenega pravega sistema galerij na Kitajskem. Peščica kitajskih galerij je vzdrževala tako pomanjkanje kritike in marketinškega interesa in tudi sovražnost, ki jo je do kitajskih umetnikov gojila oblast in uradni sistem, ki se je ukvarjal z umetnostjo in je prevladoval vse do poznih 90. let 20. stoletja. Komercialne galerije so v tem okolju prevzele odgovornost za dokumentiranje in promocijo del eksperimentalnih umetnikov. Pogosto so te galerije gostile tuje kuratorje, da so skupaj delali raziskave in priprave na prve mednarodne razstave. Med prve galerije na Kitajskem vsekakor spadata pekinška galerija Rdeča vrata (Red Gate Gallery, kit. 红门画廊 hongmen hualang) in šanghajska ShanghART Gallery. Obe galeriji, ki sta se v začetku nahajali v luksuznih hotelih, so vodili tujci. Lokaciji sta bili odlični točki za to, da so dela kitajskih umetnikov videli potencialni tuji kupci, poleg tega so ti hoteli umetnikom nudili tudi neko stopnjo varnosti pred kitajsko oblastjo, ki ni bila povsem na tekočem s tem, kaj vse so videli tujci. Zelo pomembno vlogo med prvimi galerijami na Kitajskem sta igrali tudi hongkonški galeriji Hanart T Z Gallery in Schoeni Gallery. Lastnik Hanarta, Johnson Chang, je bil tudi kurator nekaterih pomembnejših razstav v regiji.

Tank Loft Contemporary Art Center, Chongqing, Kitajska
V tistem času so večja oz. pomembnejša kitajska mesta dobila četrti, kjer je bilo polno galerij. Ena večjih umetniških četrti z velikim številom manjših galerij v Pekingu, ki se je nahajala na severovzhodu, se je imenovala District 798. Ime je dobila po bivšem industrijskem kompleksu. Še nekaj območij z galerijami v Pekingu: Caochangdi East End, Jiuchang Art Districts; Mo Gan Shan Lu v Shanghaiju in Tank Loft v mestu Chongqing. Na ta območja so začeli zahajati tudi predstavniki tujih galerij in trgovci. Nekateri so ustanavljali svoje galerije, drugi pa so vzpostavljali partnerske stike z lokalnimi trgovci in investitorji. Med njimi so Chinese Contemporary Gallery, ki ima stike z New Yorkom, pri Gallerii Continui so zraven Italijani, pri Tokyo Art Projects pa Japonci. Vse te galerije so pozicionirane v območju 798. Dve pomembnejši galeriji, ki sta v lasti Kitajcev, sta Xin Dong Cheng iz Pekinga in Shanghai Gallery of Art iz Shanghaija.
POVEZANE OBJAVE:
Wang Guangyi: Če boste moja dela 20 let kazali ljudem, vam jih podarim
Prvo veliko umetniško gibanje 21. stoletja (uvod)
Sodobna umetnost se je na Kitajskem začela pred desetletji (1. del)
Kitajska sodobna umetnost je zelo raznolika (2. del)
prebrali ste: Promocija kitajske umetnosti (3. del)
Cenzura (je) im(el)a močan vpliv na kitajske umetnike (4. del)
Diaspora kitajskih umetnikov se vrača domov (5. del)
Kitajska ima vse več muzejev za sodobno umetnost (6. del)
Svet zbira sodobno kitajsko umetnost (7. del)
Prvo veliko umetniško gibanje 21. stoletja (zaključek)